Bieb op school

Lezen vinden wij belangrijk! Lezen is leuk! We werken gericht aan het bouwen van een leescultuur op school.
We zijn trots op onze mooie bibliotheek op school. We werken hiervoor intensief samen met de “echte” bibliotheek.
De schoolbibliotheek kent een rijke collectie kinderboeken en wordt elk jaar aangevuld.
De schoolbibliotheek is dagelijks geopend en wordt bemensd door hulpouders.
U vindt de schoolbibliotheek op het leerplein op de eerste etage.

Plezier in lezen is de basis voor het leesonderwijs op de Caeciliaschool.
We organiseren diverse activiteiten om lezen te stimuleren.
M.i.v. schooljaar 2021-2022 starten we de dag dagelijks met lezen.

Veel lezen is de basis voor alle leren.
Kinderen die met plezier lezen gaan méér lezen, gaan beter lezen en blijven lezen.
Lezen is belangrijk voor de woordenschat, spelling, begrijpend lezen en schrijven.
We streven ernaar dat leerlingen de school verlaten als gemotiveerde lezers met een zo hoog mogelijk niveau op technisch en begrijpend lezen.

Heeft u onze zwerfboekenkast gezien? Neem gerust een boek mee naar huis. Heeft u thuis nog boeken liggen die toe zijn aan een nieuwe eigenaar? Dan kunt u deze boeken meenemen naar school en in onze zwerfboekenkast plaatsen. Op deze manier kunt u thuis uw kind aanmoedigen om ook te lezen.