Onderwijs & ondersteuning

Onze school wordt bezocht door ongeveer 380 leerlingen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar.
Onze leerlingen wonen in een groot gebied om de school heen. De school staat in de belangstelling.
Het leerlingaantal is licht stijgend. Helaas kunnen we niet onbeperkt leerlingen aannemen. Hierdoor ontstaat er een wachtlijst.
Onze leerlingen zijn verdeeld over 16 groepen; 4 kleutergroepen en 12 groepen 3 t/m 8.

Onze leerlingpopulatie is divers, met elkaar vormen onze leerlingen een mooie afspiegeling van de maatschappij. Dat maakt ook dat er verschillen in onderwijsbehoeften zijn en dat wij ons onderwijsaanbod daarop afstemmen.
In eerste instantie doet de leerkracht dat in de groep door voor een veilig en stimulerend leerklimaat te zorgen voor iedereen.
De afstemming in de eigen groep is zowel op ondersteuning als uitdaging gericht. We noemen dit onze basisondersteuning.
Daarnaast is er op de Caeciliaschool nog extra ondersteuning in de vorm van een familieklas, Bouw!, Plusklas, VVE en de Ta(a)lentklas. U leest meer hierover in ons schoolondersteuningsprofiel.