ABC Randenbroek

ABC Randenbroek is een samenwerkingsverband tussen de Prins Willem Alexanderschool, de Caeciliaschool, indebuurt033 en de Kinderopvang-organisaties Ska kinderopvang en Partou. De gemeente subsidieert deze samenwerking. ABC is in de loop der jaren uitgegroeid tot een netwerk van alle professionals in de wijk die betrokken zijn bij de ontwikkeling van kinderen en de ondersteuning aan ouders/verzorgers. Niet alleen op school, maar ook in de kinderopvang, in de speeltuin, bij de sportclub, in het mama-café, de buurthuiskamer, op de pleintjes in de buurt en thuis bij de gezinnen. Dit met als doel; de optimale ontwikkelingen van kinderen en ouders in de wijk.
Een ABC ontwikkelt extra activiteiten voor kinderen, naast het reguliere onderwijsaanbod, zoals bijvoorbeeld sport of muziek. Dit gebeurt tijdens school, maar ook na schooltijd. Daarnaast biedt ABC ook cursussen aan voor ouders op het gebied van opvoeden. ABC Randenbroek heeft een gezamenlijke pedagogische visie ontwikkeld en wil de komende jaren aansluiten bij het Stedelijke Pedagogische Kader en samenwerken met verschillende partners om de gezamenlijke visie verder in de wijk te ontwikkelen en te implementeren.

Wij vinden het belangrijk om verbinding te maken met onze wijk. De Caeciliaschool heeft daarom een voorzittersfunctie binnen ABC Randenbroek.

Benieuwd naar de activiteiten van ABC Randenbroek? Klik dan hier: Activiteitenoverzicht ABC Randenbroek | ABC-Amersfoort (abc-amersfoort.nl)